Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu

Odszkodowanie od ubezpieczyciela uważasz za zbyt niskie? Złóż wniosek o mediację.

Odszkodowanie od ubezpieczyciela uważasz za zbyt niskie? Złóż wniosek o mediację.

Coraz więcej osób wykupuje ubezpieczenia, wszak w razie wypadku, pożaru, czy kradzieży, można uzyskać rekompensatę za poniesione straty. Choć nikt nie chce zakładać, że taka sytuacja może jego dotyczyć, to jednak woli się zabezpieczyć. Jak się okazuje pomimo regularnych opłat składkowych, klienci nie są zadowoleni z kwot, które otrzymują z ubezpieczenia. Co w takiej sytuacji można zrobić? Doskonałym rozwiązaniem mogą być mediacje. Zatem jeśli odszkodowanie od ubezpieczyciela uważasz za zbyt niskie, złóż wniosek o mediację.

Mediacje jako forma rozwiązywania sporów

Od kilku lat mediacje w ubezpieczeniach zyskują dużą popularność, gdyż takie rozwiązanie pozwala na polubowne załatwienie wszelkich sporów. O skuteczności mediacji można powiedzieć, że jest na wysokim poziomie i bardzo często można uzyskać rezultat, który jest korzystny dla obu stron, a przy tym czas rozwiązywania sporu nie jest długi, w przeciwieństwie do spraw sądowych, które mogą toczyć się latami. Ustawa o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego znacząco ułatwia mediacje, których zadaniem jest osiągnięcie kompromisu. Rezultaty są widoczne, gdyż ubezpieczyciele nie odmawiają udziału w mediacji. Mediacje cieszą się popularnością nie tylko wśród klientów, ale także ubezpieczycieli.

Oszczędność czasu i pieniędzy

Gdy ubezpieczyciel naprawia wiele szkód, to w końcu może dojść do tego, że któraś strona jest niezadowolona z efektów. Wtedy, zamiast występować na drogę sądową, można skorzystać z mediacji. Dzięki temu nie ma też konieczności ponoszenia znacznych kosztów postępowania sądowego. Klienci mają możliwość skorzystania z mediacji za pośrednictwem zarówno KNF, Rzecznika Finansowego jak i mediatorów stałych specjalizujących się w sprawach sporów z zakresu prawa ubezpieczeń, których można znaleźć na listach stałych mediatorów dostępnych na stronach każdego sądu okręgowego. Warto zauważyć, że wszyscy mediatorzy są bezstronni, co pozwala na znalezienie odpowiednich rozwiązań, które będą korzystne dla obu stron. Już samo uczestnictwo w mediacjach oznacza, że zarówno klient, jak i ubezpieczyciel są w stanie i gotowości do porozumienia. Szacuje się, że nawet 80% mediacji kończy się ugodą. Mediacje już od wielu lat są popularne w Europie Zachodniej czy też w Stanach Zjednoczonych i ten trend rozwiązywania sporów z pomocą mediatora także w Polsce staje się popularny. Proces mediacji jest coraz bardziej upraszczany. W ten sposób jej organizacja, ale i przebieg jest łatwiejszy.

Gdzie jeszcze szukać rozwiązań pozasądowych?

Bardzo pomocna jest też rola Rzecznika Klienta. Ma on za zadanie być stroną bezstronną, a przy tym powinien pomóc w rozwiązaniu problemu. Występuje on w imieniu swojej organizacji, a także w imieniu klienta. Cieszy się to mniejszą popularnością wśród klientów, gdyż jest to osoba zatrudniana przez przedsiębiorcę z którym klient toczy spór.

W sprawach spornych pomocy udzielają również Miejscy i Powiatowi Rzecznicy Konsumentów. W praktyce coraz częściej rekomendują skorzystanie z mediacji.